Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

„Zpomal!" říká nová kampaň v Plzeňském kraji

article

Do kampaně za snížení rychlosti se zapojí toto policejní auto

Rychlá jízda aut bývá často důvodem dopravní nehody. Vadí ale i nám cyklistům. Pokud se rychlá jízda spojí ještě s předjížděním, cyklista rozhodně nemá pocit bezpečí. Mediální kampaň Plzeňského kraje „ZPOMAL!" připravená ve spolupráci s Krajským ředitelstvím policie Plzeňského kraje se zaměřuje na předcházení dopravních nehod. Pomůže i cyklistům?

Autor: cykloRADKA Aktualizace: 16.06.2020

testKampaň, která odstartuje 1. července 2020 se zaměřuje na předcházení dopravních nehod. Věnuje se především dopravní a bezpečnostní výchově a vzdělávání dětí v oblasti silničního provozu. „Ohroženou skupinou na silnicích jsou zejména děti, například v blízkosti škol, obchodů a v místech, kde je zvýšený pohyb lidí," říká náměstek hejtmana Ivo Grüner. Kampaň by měla mít také vliv na bezpečnost cyklistů na komunikacích. Právě předjíždění auty jedoucími vysokou rychlostí a s nedostatečným odstupem odrazuje zejména ženy a seniory od toho vyjet si na kole i mimo cyklostezky.


Kampaň s názvem „ZPOMAL!" zahrnuje 35 billboardových ploch a spoty na Rádiu Blaník a Hitrádiu FM Plus. V září ji doplní také vzdělávací akce pro školáky. Děti budou zajímavou formou upozorňovány na to, že každý z nás je účastníkem silničního provozu v různých rolích, např. jako chodec, cyklista nebo řidič. Akce bude mít sedm zastávek ve větších městech kraje a uskuteční se vždy v dopoledních hodinách.

test

Rychlá jízda je jedním z nejčastějších důvodů dopravních nehod. Mnohdy při ní zaplatí životem i děti. Proto se kampaň zaměřuje hlavně na ně a v době, kdy budou s rodiči častěji - tedy o prázdninách. Způsobů, jak zpomalit auta, je ale více. Účinné jsou hlavně ty stavebně-dopravní. Mezi ty patří i zúžení dopravních pruhů. Podle Leoše Tržila, bývalého šéfa dopravní policie, je ve městech vhodnější rozdělit širší jízdní pruh na jeden užší, ve kterém se auta budou pohybovat pomaleji, a druhý vyhradit cyklistům. Obě skupiny se pak míjejí pomaleji a tedy bezpečněji, každá ve svém dopravním pruhu v komunikaci. Cyklista jedoucí po chodníkové cyklostezce řidiče mnohdy na křižovatce překvapí. Zvlášť pokud řidič místem projíždí poprvé a neví, že zde jsou cyklostezky mimo komunikaci. Proto také hlavně ve městech na západ od nás najdete mnoho tzv. „zón 30" s přikázanou rychlostí maximálně 30km/h. S každými deseti kilometry, o které jede vozidlo rychleji, se totiž zvyšuje vážnost zranění při střetu s chodcem či cyklistou. A těch bude zřejmě letos na našich komunikacích více než v předchozích letech, proto bude ohleduplnost řidičů na silnicích vůči cyklistům velice důležitá.

 

Přečtěte si také

Cyklopruhy v komunikaci versus cyklostezky - jaký je rozdíl mezi jízdou na kole po cyklistickém pruhu v chodníku a v hlavním dopravním prostoru 

Dlouhá ulice po rekonstrukci. Cyklisty vyhnala na chodník. - V Plzeňském kraji cyklopruhy v hlavním dopravním prostoru nevznikají. Ani tam, kde by mohly. Přesto ale v Plzni pár metrů cyklopruhu v hlavním dopravním prostoru máme...

 

Fotogalerie