Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

Do Domažlic s kolem vlakem RegioJET

article

Žluté soupravy RegioJETu umožňují přepravu kol jako spoluzavazadel

S kolem cestujeme často vlakem, cyklobusem i autem. Když se objevily v tisku první informace o tom, že na železniční tratí Plzeň-Domažlice bude jezdit alternativní dopravce RegioJET, rozhodli jsme se vyzkoušet jej v praxi a porovnat služby s monopolním dopravcem Českých drah a to hned při jeho první jízdě z Plzně. Že jste to ještě nezkusili? Možná vás tedy bude zajímat, jak jsme dopadli my...

 



Autor: Jarda SOBOTA (text & foto) Aktualizace: 17.06.2010
Vstoupit do diskuse (3)

testČekal nás sobotní výlet s tradičním srazem v Plzni na hlavním nádraží. Na nástupišti ale tentokrát čekala moderní žlutá vlaková souprava. Vzhledem k avizovanému propagačnímu jízdnému 5 Kč za zpáteční jízdenku z Plzně do Domažlic bylo zřejmé, že o cestu vlakovým žluťáskem bude zájem. A byl. Ze strany běžných cestujících i cyklistů. Kromě našich pěti kol jsme do soupravy museli naskládat ještě pět dalších. Šlo to ale hladce, přestože to zpočátku vypadalo, že se do vlaku nevejdeme. Co se týká komfortu a čistoty připadali jsme si, po zkušenostech s vlaky Českých drah, jako v jiném světě. Čistá souprava byla standardně vybavena čistým bezbariérovým WC, velká okna byla krásně čistá a někteří si mohli dokonce užívat výhledu do řídící kabiny a přes přední okno na trať. Ocenili jsme pohodlná sedadla a dobrý informační systém. Do Domažlic jsme dojeli podle jízdního řádu a mohli tak podle plánu vyrazit na výlet. Počasí nám přálo a tak jsme si ho také užili.

 

Na zpáteční cestu vlakem jsme na nádraží dorazili raději dříve. Počet zájemců o přepravu byl ovšem zhruba stejný jako ráno. Jedinou komplikací bylo, že cestující do Nýřan se do vlaku nahrnuli jako první a tak nám nezbylo, než udělat trochu přesunů, aby jejich kola bylo možné vyložit jako první. Odjížděli jsme na čas. Usměvavá, příjemná průvodčí nás informovala, že firma nečekala takový zájem a že od následujícího dne bude vlak rozšířen o další soupravu. Během celé cesty jsme byli informováni o tom, co se děje - o blížících se zastávkách, době odjezdu atp. Při neplánované zastávce na trati zazněl z reproduktorů důvod zastávky i s omluvou za malé asi pětiminutové zpoždění při příjezdu do Stoda. Do Plzně jsme dojeli včas.


Celkový dojem z předváděcí jízdy byl vynikající. Mohlo by se říci, že se jedná o „výkladní skříň" a skutečnost bude jiná. Myslím, že toho se nemusíme obávat. RegioJET je součástí společnosti STUDENT AGENCY. Jaký je rozdíl mezi autobusy STUDENT AGENCY a jiných dopravců, se lze snadno přesvědčit. Cena jízdného byla v prvních dnech pouze symbolická - 5 Kč. Od 21.června do 31. července bude doprava provozována za standardních cenových podmínek. Cena jízdného Plzeň-Domažlice je stanovena na 61 Kč (u Českých drah 81 Kč). Přepravné za jízdní kolo 15 Kč (u Českých drah činí 25 - 30 Kč).

 

Vyzkoušet a porovnat úroveň služeb si můžete i vy. Doprava bude fungovat do 31. července 2010, pak se vrátíme do smutné současnosti. Osobně si kladu otázku Čím České dráhy přesvědčily krajské zastupitele, že jim ponechali zajišťování služeb na další léta? Podle toho, co jsem viděl, je to jen potvrzení nekvalitních služeb a vyšších cen.

 

Přílohy

Jízdní řád RegioJETUu s cenami (352.00 kB)

Diskuse (3)

Vstoupit do diskuse