Diskuse k článku:
Podívejte se na besedu o cyklistické dopravě v Plzni
zpět na článek
Špatná zkušenost
Koukal jsem na tu besedu v rozhlase. Přišlo mi to zajímavé. Hlavně ten zástupce Plzně, jak řikal že na náměstí je 8 stojanů na kola, a že je nikdy neviděl obsazené. Nojo, neviděl, protože se na to náměstí nedá pomalu dostat. Já když přijedu Od Plazy, přejedu přechod směrem k Hlavní poště, tak k infocentru jezdim přes zákaz v Solní,a dále přes jednosměrku taky v Solní. Porušuju co se dá. Kdybych se tam chtěl předpisově dostat, tak bych musel objíždět pod divadlem do Bezručovky, a na náměstí Františkánskou. Nechápu proč tam neudělaj "Cyklistům vjezd povolen", jako je to třeba v Regensburgu, kam často jezdim. Ale těch věcí je plno. Zástupce města by měl povinně absolvovat jízdy na kole po Plzni. Třeba CykloProhlídky s Radkou, nebo neorganizovaně sám. To už by bylo jedno. Jde o to, že by na vlastní kůži zjistil, jak je to přihlouplé (někdy i nebezpečné) se dostat třeba ze Skvrňan před radnici. Nebo cyklostezka od Tesco na Borech k Makru. Jedu po pravé straně, a šup najednou "cs" končí a musíte přejet čtyřproudovku na druhou stranu. A to vše kuli cca 100M nedodělané "cs". Přitom za těch pár metrů se ta "cs" zase vrací zpět, jelikož je kolem celého kruháče u Makra. Těch věcí je mnoho. Jsou to takové jakoby nedotažené věci. Nechci jen kritizovat. Chápu, že třeba některé pozemky nepatří městu. A v centru-staré zástavbě, těžko budem vměstnávat nové cyklostezky. Tam by to ale šlo vyřešit. Pod zákazové značky, dát dodatkové tabulky "Cyklistům vjezd povolen". Plzeň udělala spoustu projektů dobře, a vybudovala dost novejch "cs". Ale pokud naplánuju stezku z bodu A, do bodu B, Je třeba, aby si to ti lidé, kteří rozhodují o stavbě, projeli a ozkoušeli dílo, pod kterým jsou podepsaní. 20 CM obrubníky na cyklo stezce také nemají co dělat.P řeji Plzni více čistého vzduchu. Jednou z cest je podpora cyklistické dopravy...
19.05.2014
Odpověďět
Popelka? Je a ještě dlouho bude
Proč? Protože politiku stále ovládá automobilová lobby. Aut, respektive řidičů, je více než cyklistů a tím pádem více hlasů, než od pár cyklootravů, kteří chtějí po městě jezdit na kole. Pletou se a zdržují. A navíc jsou v zácpě rychlejší než auta. Přece nebudeme učit lidi jezdit na kole. To by třeba mohli vyměnit MHD za kolo a ono by se to promítlo do hospodaření Dopravních podniků. Tak těm cyklootravům vytvoříme nějaké cyklostezky. Nejlépe odnikud nikam. A zakončíme je na rušné křižovatce krásnou značkou „Konec cyklostezky“. Že nevíš kudy dál? To je tvůj problém. Hezky dolů z kola a hledej!
Dokud politici nesednou na kolo a na vlastní kůži nepoznají, jaké podmínky pro cyklisty vytvářejí, nemůže nastat zlepšení.
A hlavně, cyklisto, vypadni z námi chráněného prostoru pro auta!
18.04.2014
Odpověďět
Ano, je Popelkou
Každý, kdo kdy vyjel na kole aspoň do Bavorska ví, že je cyklistická doprava v Plzni zaostávající za stavem i výhledem běžným v Evropě. Zanechme pohádkových příměrů, museli bychom hledat zlého čaroděje a žábu na prameni. V Budějovi-cích jsem v roce 2012 napočítal na náměstí Přemysla Otakara na 130 stání pro kola. Jestli je pořídilo město nebo soukromníci, je cyklistovi jedno. Někdo se musel postarat. U nového fotbalového stadionu nebo třeba u plaveckého areálu na Slovanech není kam kolo bezpečně zaparkovat. Debaty a besedy se točí v kruhu: Co bylo dřív, slepice nebo vejce?
Kde nejsou pro cyklisty vytvořeny dobré podmínky, tam holt lidi na kole nejezdí. No a když nejezdí, tak proč bychom se snažili? A propagovat cyklistickou dopravu? To není úkol města, to ať si dělají neziskovky. My stavíme parkovací domy pro auta. Výsledkem je to, že si cyklisté ve městě Plzni jezdí, jak se jim líbí. A dělají dobře. V jednosměrkách v protisměru, kde to jde po chodníku, policie to toleruje a dělá taky dobře. Jakýsi "cyklogenerel" sice je, ale nedodržuje se. Na pruhu pro kola pod Šafaříkovými sady parkují auta. Červeně dlážděné cyklopruhy, jako je například ve Skrétově ulici od Husovy třídy po Bendovku, se jezdit nedá, na každé křižovatce překážejí auta, nejen cyklistům, ale i vozíčkářům. Bombasticky kdysi slavená levobřežní cyklostezka od
Cukrovarské do Doudlevec podél Radbuzy podlehla bez údržby zubu času. Atakdále.
Cyklistické dopravní propojení mezi Plzní a okolními částmi, jako jsou Vejprnice, Sulkov, Valcha, Litice, Radobyčice, Černice, Starý Plzenec, Letkov, Kyšice, Červený Hrádek, Bukovec, Radčice, Křimice a tak pořád dokola, neexistuje. Jen se hezky ráno a odpoledne motejte na silničkách mezi auty. A jezděte na horských kolech! Kdepa citybajk! Povrchy jsou v Plzni často horší, než na Šumavě. A tak pořád dokola, už pětadvacet let...
18.04.2014
Odpověďět
Odpověďět:
Popelka? Je a ještě dlouho bude
Proč? Protože politiku stále ovládá automobilová lobby. Aut, respektive řidičů, je více než cyklistů a tím pádem více hlasů, než od pár cyklootravů, kteří chtějí po městě jezdit na kole. Pletou se a zdržují. A navíc jsou v zácpě rychlejší než auta. Přece nebudeme učit lidi jezdit na kole. To by třeba mohli vyměnit MHD za kolo a ono by se to promítlo do hospodaření Dopravních podniků. Tak těm cyklootravům vytvoříme nějaké cyklostezky. Nejlépe odnikud nikam. A zakončíme je na rušné křižovatce krásnou značkou „Konec cyklostezky“. Že nevíš kudy dál? To je tvůj problém. Hezky dolů z kola a hledej!
Dokud politici nesednou na kolo a na vlastní kůži nepoznají, jaké podmínky pro cyklisty vytvářejí, nemůže nastat zlepšení.
A hlavně, cyklisto, vypadni z námi chráněného prostoru pro auta!
18.04.2014
js07czpl@volny.cz