Na úvodní stránku
mail

Diskuse k článku:
S kolem do vlaku s povinnou rezervací Místo+kolo


zpět na článek

Krok vzad
Dávám plně za pravdu čtenáři Jarysovi. Jel jsem v neděli večer z Budějovic do Plzně. Tedy plná sezóna, plno cyklistů a rezervace nepovinná. Proti tomu Plzeň - Praha povinná i v čase, kdy evidentně nelze cyklisty ve větším počtu očekávat. Celou cestu jsem stál v prostoru pro kola, jelikož mi bylo trapné vyhazovat nějakou babičku, sedící v kupé pro cyklisty v "novém" typu vagonu Bbdgmee. Tento vagon je modernizací starého typu a je technicky i morálně zastaralý především výškou plošiny vůči nástupišti. Tzv. háky jsou dělány pro nejširší pláště horských kol. Pokud máte kolo trekové nebo silniční, bude vám v háku plandat a narážet na kola vedle. A je to celé jen pro 6 kol. Kdyby si byli ušetřili oddíl "pro cyklisty" a dali, jako v německých soupravách, do prostoru pro kola sklopná sedátka, mohlo by být ve stejném prostoru kol minimálně 10 a pod dozorem majitelů. I těch, kteří mají na kole brašny a nemuseli by je sundavat. Ještě se mi v Bavorsku nestalo, že bych se s kolem do vagonu nedostal, i když bylo na plošině hodně kol. Cyklisté se vždy kolegiálně uskrovní, takže rezervací není třeba. Proč zrušili celodenní tarif? Otravovat průvodčího v každém vlaku? ČD samy přivádějí své zaměstnance do nepříjemných situací.
Re: Krok vzad
Babička nebabička mal si zaplatenu rezervaci tak si ju mal vyhodit , tu neni čo riešt.Ked to kupe je pro cyklisty tak tam nema čo kdo sediet len cyklista a neni sA očom debatovat. A ak sa to babičke nebude pačit nech sa ide stažovat na ČD. Ked to mam zaplatene tak som v právu.
Re: Re: Krok vzad
Fiat iustitia, pereat mundus. Vargo, ve Vašem světě bych nechtěl žít.
Re: Re: Re: Krok vzad
Tak si nestažujte že ste museli stat celu cestu u kola.VŠETCI LEN NADAVATE a to je asi tak všetko.
Povinná rezervace
Proč povinná a ne jen možnost rezervace? Ano, rezervaci uvítám. Pokud budu chtít být někde v přesně určený okamžik. Chci-li vlak použít jen na výlet, je snad na mém rozhodnutí, zda a jak pojedu (nebo třeba nepojedu). Ano, nemusím se do vlaku dostat (pokud je vlak skutečně obsazen), ale to je můj problém a musím s ním počítat a mít připravenou náhradní variantu výletu. Jiné je to v případě, že se do vlaku nedostanu a vidím, že je prázdný. To potom mohou v někom "chytnout saze" a vyleje si zlost na průvodčí. Tak se od doby zavádění různých rezervačních vylepšení cestování vlakem vyhýbám. Co ale může člověk očekávat od Českých drah? České dráhy cestující přece nepotřebují. Stát je dotuje a tak mohou klidně vozit vzduch místo cestujících.
14.07.2014 Jarys Odpověďět
Kola bereme
Je třeba říci, že i jinde ve světě není běžné naložit do vlaku větší množství jízdních kol. Proto bohužel u některých typů vlaků jsou nutné povinné rezervace. Ječet pak na nástupišti na průvodčího nemá smysl (jak jsem to nedávno viděl), on za to nemůže. Pak se divte, když provozní zaměstnanci dráhy nemají cyklisty příliš v lásce.
08.07.2014 Míra Klas Odpověďět
Re: Kola bereme
Tyhle argumenty jsou skoro jako by je řekl někdo odtržený od reality a ne někdo ze Společnosti pro veřejnou dopravu. Chápal bych povinnou rezervaci řekněme mezi Prahou a Brnem, ale v rychlíku na Šumavu? Kde se dá předpokádat větší množství cyklistů? Tam bych raději viděl vagon s větším množstvím míst pro kola než zakazníky odrazovat nějakou povinnou rezervací.Možná to vidím špatně, ale pokud je ze strany cyklistů poptávka po přepravě bez rezervace(a to je!) tak já jako dobrý hospodář (ČD) bych na ní měl reagovat a využít ji ve svůj prospěch. Mimochodem celý systém přepravy kol ve vlacích je opravdu čím dál tím lepší.Takový přehlednější :-( . Jo a podobně jako dráhy postupují i autobusy. Cyklobus z Plzně na Šumavu je taky zrušený. To jsou ale paradoxy, že?
22.07.2014 Petr Černý Odpověďět
Krok vzad
Tak tohle je opravdu krok zpátky, v rozporu nejen s časem, ale i se zvyklostmi v sousedním Bavorsku. Kdysi jsem cestoval na starém favouši z Chomutova do Podbořan a chtěl jsem ve 20,30 nastoupit do rychlíku na Plzeň. Průvodčí s úsměvem otevřel dveře a sělil mi: kola neberem... Příjezd do Plzně na kole bez světla(!) asi ve dvě ráno. To bylo v roce 1985. Tam se chceme vracet? Pevně doufám, že tomuto kroku vzad budou následovat dva kroky vpřed do Evropy.
<< < 1 > >>

Odpověďět:

Krok vzad
Tak tohle je opravdu krok zpátky, v rozporu nejen s časem, ale i se zvyklostmi v sousedním Bavorsku. Kdysi jsem cestoval na starém favouši z Chomutova do Podbořan a chtěl jsem ve 20,30 nastoupit do rychlíku na Plzeň. Průvodčí s úsměvem otevřel dveře a sělil mi: kola neberem... Příjezd do Plzně na kole bez světla(!) asi ve dvě ráno. To bylo v roce 1985. Tam se chceme vracet? Pevně doufám, že tomuto kroku vzad budou následovat dva kroky vpřed do Evropy.
04.07.2014 František Řezáč
Autor:
Email:
Titulek:
Text:
Opište 3 červené znaky z obrázku: captcha image