Diskuse k článku:
S kolem do vlaku - vyhněte se úskalím
zpět na článek
http://obatradangsendi1.utamakansehat.com/
Semoga sukses :
http://obatasamurat.utamakansehat.com/
http://obatkelenjargetahbening.utamakansehat.com/
http://obatgagalginjal.utamakansehat.com/
http://obatbatuginjal.utamakansehat.com/
http://obatherpes.utamakansehat.com/
http://obattumor.utamakansehat.com/
http://obattbc1.utamakansehat.com/
http://obatradangsendi1.utamakansehat.com/
http://pengobatanwasir.utamakansehat.com/
http://obatinfeksitelinga.utamakansehat.com/
http://obatambeien1.utamakansehat.com/
04.08.2015
Odpověďět
Vindobona
V srpnu letošního roku jsem byla s kolem na týdenní cyklistické dovolené
v Lednicko-valtickém areálu. Protože směrem na Moravu jsou všechny vlaky s povinnou rezervací pro kola, zakoupila jsem si již 6.července místenky pro kolo na cestu tam i zpět. Obě cesty mezi Prahou a Břeclaví jsem absolvovala vlaky Vindobona a přestože jsem povinné místenky pro kolo měla zakoupeny již měsíc před cestou, skutečnost na Hl.nádraží v Praze 7.8.2010 byla dost stresující.Do času odjezdu jsme se na peróně shromáždili postupně 4 cyklisté(resp.1 pár a 2 sólo cyklistky). Když však přijela asi o 20 minut zpožděná Vindobona,nastalo zběsilé běhání s koly podél vlaku, neboť na žádném vagónu nebyl piktogram kola ani tzv. kufru a dokonce ani na perónu nebyl žádný odpovědný zaměstnanec drah, který by nám poradil, kam můžeme kola uložit.Když už to tedy vypadalo, že vlak odjede bez nás, ze zoufalství jsme nastoupili každý do jedněch dveří a koly tak zatarasili průchody mezi vagóny.Teprve za jízdy jsme pátrali po vagonu, kam kola \"uklidit\" a ejhle nakonec jsme v každém vagonu našli 2 háky na kola, a sice na každé straně vagonu jeden dobře uschovaný ve vnitřním prostoru za sedačkami. Tady však byly narovnány objemné kufry cestujících, které se jim nevešly do úložných míst nad sedačkami. Takže nejprve jsem se pokusila vypátrat jejich majitele, což se mi podařilo jen u jednoho zavazadla, další dvě patřili zřejmě buď cizincům nebo hluchým, neboť na mé výzvy v češtině, zda je mohou dát jinam, nikdo nereagoval. Zavzpírala jsem si tedy já sama a tato cca 20 kg zavazadla přemístila o kousek dál do protějšího rohu. Teprve potom jsem mohla přistoupit k pověšení mého kola, což také nebylo nic jednoduchého, neboť hák byl jednak vysoko a hlavně kolmo za sedačkami, takže místa pro manipulaci s kolem zde bylo opravdu minimum.Asi po 15ti minutách jsem tedy řádně \"splavená\" mohla usednout do sedačky. Když asi po půl hodině přišel vlakvedoucí, ptala jsem se jej, proč není nikde na vagonech označení pro uložení kol ani před vlakem zodpovědný zaměstnanec drah, který by cyklistům poradil. A jeho odpověď zněla, že v Hamburgu zapomněli připojit zavazadlový vůz.Nechápu tedy, proč si člověk musí kupovat místenku měsíc předem, když má potom takovéto adrenalinové zážitky.
Ani cesta z Břeclavi o týden později neproběhla bez komplikací. Poučena z cesty tam jsem si na místence přečetla číslo vagonu, kde bych měla mít volný hák pro své kolo a nastoupila do tohoto vagonu. Jaké však bylo mé překvapení, když hák v tomto vagonu byl už obsazen jiným kolem. Začala jsem tedy pátrat, komu kolo patří a dopadlo to tak, že jsme si bezradně s německy mluvící cestující ukazovaly jízdenky a místenky pro kolo se stejným č. vagonu(ona internetovou, já vystavenou u okénka).Jak se toto může stát, že jsou vystaveny dvě místenky na jeden hák ?No dopadlo to tak, že jsem se nakonec už za jízdy za pomoci oněch německy mluvících cestujících(musely mi držet každá jedny neustále se zavírající dveře mezi vagony)propasírovala se svým kolem a 4 zavazadly do vedlejšího vagonu, kde byl hák na kolo volný.Zde jsem kolo s pomocí jedné z nich pověsila a opět řádně zničena usedla a mohla relativně v klidu cestovat až do Ústí nad Labem. Zde mi dráhy připravily další lahůdku, a sice nefuknkční výtah z nástupiště, a tak jsem opět musela řešit problém, jak se dostat s naloženým kolem po schodech do podchodu a dále na jiné nástupiště.Naštěstí se zde našel další ochotný cyklista, který mi pomohl kolo ze schodů snést i se zavazadly,neboť něco takového jako provizorní sjezd pro kola zde dráhy zřejmě nepovažovaly za nutné.Výtah na druhé nástupiště, odkud mi za 20 minut jel další vlak už naštěstí byl funkční, takže jsem jej stihla.Tolik tedy k cestování vlakem s včas zakoupenou povinnou rezervací na kolo.
14.09.2010
Odpověďět
V HK nastesti zadne rezervace nejsou potreba
Ano byl to pro me v CB taky sok, kdyz na me vychrlili, ze jsem si mel pred 2ma hodinama vyridit rezervaci pro kolo. Co ja vim kde budu za 2 hodiny?! Nakonec jsem si priplatil a moje kolo jelo samotne az do Prahy ve vagonu pro 50kol a jel tam jeste jeden pro 25 kol. No hlavne, ze jsem mel rezervaci!
Mam to stesti, ze se nejcasteji pohybuji mezi Prahou a HK a zadne uchylarny typu rezervace tam nejsou a nikdy jsem tam nemel problem. A to prevazim treba i tandemova kola dlouha 3.5m (bez privesu), ten radeji odpojim a platim za nej zvlast. Zde patri take muj dik vsem posadkam CD, kteri toto se mnou absolvuji s usmevem a ochotou. Naposledy vcera jsme pri vyluce v Podebradech nakladali do busu tandem-copilot. Nemeli s tim jediny problem! A to taky nebylo poprve, vyluky nejak nesleduju ;) A v nedeli do Pendolina z Vidne nalamali i 4te kolo, byt se muselo trochu demontovat. Zamestnanci CD casto museji obchazet system, aby vyhoveli nam zakaznikum, za coz mohou byt paradoxne peskovani. System by je mel spis podporit a prizpusobit se narocnejsim pozadavkum klientu.
05.08.2010
Odpověďět
Se skladackou ve vlaku bez problemu?
Na vetsinu sluzebnich cest jezdim na skladacce v kombinaci s vlakem, zdalo by se, ze problem s rezervaci a uschovou kola behem jizdy tim mizi, ale neni to uplne tak. Vetsina EC vlaku ceskych drah /podobne i madarskych a slovenskych drah/ totiz nema dostatecny prostor na uschovani prirucnich zavazadel na zacatku kazdeho vagonu /vyjimkou je pendolino, ktere ale bohuzel ve smeru brno jezdi uz jen 1x denne/, takze prestoze skladacka nezabere vice mista nez prirucni zavazadlo, kam s ni? Plne ulicky kufru o nez zakopavaji cestujici jsou proto realitou, coz je skoda, protoze mezistatnich vlaku EC vyuzivaji predevsim cestujici, kteri cestuji se spoustou kufru, ktere neni podobne jako skladacku kam odstavit. Skoda.
05.08.2010
Odpověďět
Nejasno
Při cestě z Norimberka jsem uložil kolo do služebního vozu sám, průvodčí nebyl přítomen. Podle již uložených kol jsem
kolo uzamkl k ukládací konstrukci a pak
to oznámil průvodčímu. Ten nic nenamítal.
Po výměně průvodčích ve Furthu jsem toto
oznámil také české průvodčí. Při vykládání v Plzni jsem byl vyplísněn za to, že je kolo zamčené a za to, že není
označeno visačkou se jménem majitele.
Jde asi o ručení za případnou ztrátu či
krádež. Jak má cyklista postupovat, aby
měl jistotu, že se kolo ze služebního oddílu neztratí bez nároku na náhradu?
28.07.2010
Odpověďět
Re: Nejasno
Přeprava kol mezi SRN a ČR je již dlouhou dobu diskutována na všech úrovních. U příspěvku ze dne 28.7. předpokládám, že cestující jel vlakem R 353. V soupravě tohoto vlaku je řazen vůz "BDbmrsee", který má polovinu vozu vhodnou pro přepravu zavazadel a je také vhodný pro přepravu cestujících na vozíku (je vybaven zvedací plošinou). V JŘ má tento vlak uveden symbol "kufr", což znamená, že si cestující v úseku Furth im W. - Praha podá kolo k vlakvedoucímu formou „úschova během přepravy“. Problém ovšem je, že železnice DB tuto službu již neprovozuje a tak tedy záleží na postoji německého průvodčího. Závěr je proto jednoznačný - tento vlak lze pro přepravu kol použít pouze v úseku Furth im W. - Praha. Průvodčí v Plzni pak chtěla na kole vidět visačku, kterou cestující obdržel při zakoupení jízdního dokladu pro kolo. A protože kolo předává cestujícímu, nemůže být uzamčeno. Jiná situace je u vlaku např. R 355, kde je uveden symbol "kolo" - tato služba je provozována i na Německé straně a tedy pro převoz kola bez problémů.
18.08.2010
Odpověďět
Je to moc složité?
V pondělí jsem jel s kolem z jedné zastávky ČD u Lipenského jezera. Chtěl jsem si koupit rezervaci ze Strakonic do
Plzně. Bylo to více než dvě hodiny před
odjezdem rychlíku ze Strakonic. Bohužel
počítač rezervaci odmítl. Pokladní nevěděl proč a musel telefonovat. Důvod byl ten, že se to musí dělat 2 hodiny před odjezdem z výchozí stanice, v tomto
případě z Brna a na to bylo již pozdě.
Ani zaměstnanec ČD to nevěděl a při následujícím rozhovoru říkal: No to bude
tedy něco, až začně sezóna..! Musel jsem
zvolit jinou trasu a čekat dvě hodiny na
další vlak. Snad by bylo dobré porovnat
náš systém s Bavorskem či Rakouskem, aby
nebyl tak složitý. V Británii je podle
mých informací přeprava kol samozřejmá
a zadarmo.
01.06.2010
Odpověďět
S kolem jezdim hlavne osobaky a spesnymi vlaky po Jizni Morave, kde pomerne dobre funguje rozsirena preprava spoluzavazadel, i kdyz obcas to nejde jinak, nez zatarasit pulku dveri pro nastup. Kazdopadne prepravu kol bez povinnosti rezervace by CD mela zavest jako standard ve vsech vlacich (i R, EC, IC, SC) plus na evidentne nejvytizenejsich tratich pripojit specialni cyklovagony.
28.05.2010
Odpověďět
Viamont
Vlaky společnosti Viamont sice jezdí jen na několika málo tratích (asi na pěti). Zato ti o přepravu cyklistů chovají velmi vstřícně. Mám zkušennosti na trati K.Vary-M.Lázně a Sokolov-Kraslice, kde používají velkoprostorové nízkopodlažní vozy Voghtlenbahn, takže se nemusíte drápat s kolem po úzkých schodech. Je tam prostor pro 3 kola, ale nestalo se mi, že by odmítli i větší počet. Zádné objednávky nepožadují, kdykoliv jsem nastoupil s kolem, vždy mě vzali. Ve vlaku jsem zaplatil za jednu jízdu 10 Kč a bylo. Jezdím s nimi často a rád.
28.05.2010
Odpověďět
Pocitaji ČD s cyklodopravou?
Děkuji za text. Mám ale jeden dotaz. Jak České dráhy, a.s. podporují cyklopravu? Proč se ptám? Jako nežádoucí bytost se musí cítit každý den ten, kdo ve snaze dostat se do práce rychle použije kombinaci kola, příměstského vlaku a znovu kola. Použití kola jako dopravního prostředku jej přijde denně na padesát korun, které si České dráhy i při přepravě po území hlavního města Prahy účtují za cestu tam a zpět. Zatímco za lístek na vlak se platí podle kilometráže, za kolo vám naúčtuje průvodčí 25 korun, i když jedete třeba jen kilometr. A není úniku, v rámci „podpory“ cyklistiky zrušily České dráhy týdenní jízdenky na kola, které činily tento kombinovaný způsob dopravy snesitelnějším. Kdy u nás dojde k opravdovému propojení cyklistické a veřejné dopravy? A nebo se mýlím?
27.05.2010
Odpověďět
Re: Pocitaji ČD s cyklodopravou?
Pokud jezdíte delší trať a opravdu každý den (tj. až 11.000 Kč za kolo ročně), kupte si roční jízdenku ČD - stojí 22.000, platí na jízdy vlakem neomezeně po celé ČR + kolo zdarma (kromě rezervací)
08.08.2010
Odpověďět
Re: Pocitaji ČD s cyklodopravou?
K tématu ceny za přepravné jízdních kol se ČD vyjádřily Společnosti pro veřejnou dopravu takto: http://www.spvd.cz
28.05.2010
Odpověďět
Kolo ve vlaku
Jen několik mých poznatků a zážitků k tématu vztah ČD a cyklisté:
- Problém je složitější - neznalost. Jel jsem s kolem z Prahy na Šumavu – rychlíková zastávka Rybník, přes České Budějovice, stálo to tam a zpět asi 800 Kč, hrůza. Bohužel v ČB mne s kolem vyhodili, protože dále sice vlak jel, ale nepřevážel kola … což paní pokladní na pražském hlavním nádraží nevěděla a já měl nejen finanční a časovou ztrátu, ale i velký logistický problém.
Zcela podstatné je pak porovnání cen vlaků a autobusů (bez ohledu na přepravu kol - tedy obecně). Na stejné trati je bus až 2 – 3 x levnější než vlak, a to neporovnávám rychlost spoje. Vlak jede tak jako tak, ať v něm někdo sedí či nikoliv. Mám paralelní zážitek: šel jsem do malého pražského kina, ale u pokladny jsem se dověděl, že jde o klubové představení pouze pro členy. Nebylo zdaleka vyprodáno, tak jsem pokladní navrhnul, že zaplatím něco navíc (místo 60 Kč třeba 100 Kč). Nešlo to, a tak raději než peníze navíc měli poloprázdný sál. Podivná logika, obdobná postupu ČD, něž aby udělali ústupek, raději převáží prázdné vlaky a zdražují, odrazují lidi atd.
27.05.2010
Odpověďět
skládačky + piktogramy
Především s ohledem na všechny komplikace a omezení spojené s přepravou klasického jízdního kola vlakem jsem si pro pracovní cesty kombinovanou dopravou koupil skládačku, ze které do 15 sekund udělám zavazadlo a během dalších 15 sekund černou tašku (u které zatím mnoho lidí netuší, co skrývá). Takže se mohu zatím pohybovat zcela volně libovolným vlakem či autobusem do doby, než to někoho napadne omezit či zpoplatnit jako „zvláštní případ zavazadla povolených rozměrů“.
Snadnost cestování vlakem s klasickým kolem je pro mě v tuto chvíli bohužel za hranicí přijatelného komfortu asi obdobně jako pro mnoho dalších potenciálních uživatelů, kteří raději jedou po vlastní ose či častěji autem...
Poznámka k piktogramům:
neznám obecnou standardizaci symbolů u jízdních řádů, ale pokud bych vycházel z logiky (mezinárodního) dopravního značení na pozemních komunikacích (o kterém bych měl mít jako uživatel kombinované dopravy alespoň základní znalosti), pak mi připadá nevhodné použití symbolů kruhu a čtverce v rámci piktogramů:
kruhový tvar značení standardně znamená zákaz nebo příkaz, zatímco u současného jízdního řádu pouze možnost (doporučení). S ohledem na použití přeškrtnutí pro zákaz by tedy na kruh logicky připadal příkaz.
čtvercový anebo obdélníkový tvar je u dopravního značení informativního, doporučujícího (např. v zahraničí jsou čtvercem označeny cyklostezky doporučené, které na rozdíl od těch „kruhových“ nemusíte použít). V jízdním řádu je přitom význam přesně obrácený...
27.05.2010
Odpověďět
kolo stačí opřít
Pokud přepravujeme kolo jako spoluzavazadlo, sice ho stačí pouze opřít, ale rozhodně ne jako je na obrázku. Kolo nesmí bránit otevření jakýkoliv vsupních dveří, nebo bránit průchodnosti soupravy.
Další věc je, že na jednom představku vozu smíme přepravovat maximálně dvě kola. Navíc s koly smíme v rychlíku pouze na první a poslední představek vozu ve vlaku a jako spoluzavazadlo zde smíme vůz přepravovat pouze pokud ve vlaku není řazen vůz se službou úschova během přepravy. Další vyjímka, kdy můžeme přepravovat v rychlíku kolo jako spoluzavazadlo nastává, když máme ve vlaku řazeny vozy se symbolem kola na bočnici. Na tento představek můžeme umístit kola navíc bez ohledu na to je-li na konci vlaku, nebo není. (Tyto vozy jezdí na rychlících Plzeň - České Budějovice, nebo Praha - Klatovy - Železná Ruda)
Poslední věc na kterou je třeba dát bacha při přepravě kola na představku jako spoluzavazadlo je, jestli není představek umístěn ve voze první třídy. Sem pak nemáme právo umístit kolo, pokud nemáme jízdenku do První třídy.
Úplně triviální záležitost, cestování vlakem s koly, že? (jinak praxe nevypadá tak, že by to každý hrotil přesně do puntíku jak to má být, ale některé zásady by rozhodně měly být dodrženy)
26.05.2010
Odpověďět
Re: kolo stačí opřít
Ano, kolo by mělo být opřené tak, aby nebránilo otevření dveří (jako je to na obrázku), ale jak to udělat? Ještě jsem na to nepřišla :-( Ty dveře jsou tam čtvery a bez háku v tomto typu vagonů kolo neopřete tak, aby nezasahovalo do prostoru pro použití některých z nich.
27.05.2010
Odpověďět
A jeste dotaz
Chapu to take dobre, ze neexistuje moznost prepravy kola (kolobezky) vlakem ve smeru Plzen->Chrast->Radnice a cele tato oblast povodi Berounky je z Plzne dostupna pouze "po vlastni ose"? Na webu cd.cz nebyl zadny spoj v tomto smeru a vhodny pro prepravu kola nalezen :(
22.05.2010
Odpověďět
Kolobezka
A jak je to s prepravou kolobezky, v mem pripade s 20 palcovym prednim kolem? Vejde se to tech drzaku a udelatek ve sluzebnich vozech a nebo se bude valet nekde v koute?
22.05.2010
Odpověďět
Re: Kolobezka
Koloběžku snad (stejně jako skládačku) schováš pod termín "příruční zavazadlo nepřesahující povolenérozměry", ne?
06.08.2010
Odpověďět
Zlepšení služeb po česku
České dráhy opět zazářily. Kapacita přepravy kol ve vlacích není neomezená a poptávka je flexibilní. Pokud je místa málo tak kapacitu přepravy ještě snížíme. Jak? No přece povinnou rezervací. Poněkud zvláštní, že. Ale je to realita! Chci-li mít svobodnou volbu výletu jsem potrestán. Zaplatím "pokutu" 100 Kč za odmítnutí služeb ČD. Pokud nechci platit tuto "pokutu" vlak odjede třeba prázdný. Co takhle použít zdravý rozum a povinnou místenku nahradit možností koupit si místenku? Pak je situace podstatně jiná. Chci-li mít jistotu, koupím si místenku. Jinak je můj problém zda pojedu nebo ne. Přijdu ke vlaku, je-li místo, naložím kolo a jedu. Není-li, hledám operativně jinou trasu. Nic složitého, že. Každému je snad jasné, že kdo má místenku má přednost a já pouze využívám neobsazenou kapacitu.
21.05.2010
Odpověďět