Diskuse k článku:
Berlín na kole v ranní špičce - může být inspirací
zpět na článek
Bude Plzeň dále zaostávat?
Z článku je člověku smutno. Proč nejde v Plzni a okolí uplatnit zkušenosti a řešení z Evropy? Nebo třeba z Českých Budějovic? Při nedávné návštěvě jsem tam napočítal na Náměstí Přemysla Otakara na 130, slovy stotřicet stání pro kola. V Plzni na Náměstí Republiky 0, slovy ani jeden stojan pro kola. Tedy Budějovice drží krok s Evropou a Plzeň je tak někde u toho Přemysla...
V čem to vězí? Prý nejsou peníze, prý jsou v Plzni kopce. Ha, ha, ha! Čtenářka Markéta nazvala příčinu zaostávání stručně a trefně. Když už se ti správně pojmenovaní na "velké" radnici nerozhoupají, co kdyby to zkusily obvody? Například Slovany jsou rovinaté od nádraží až k Olympii, pomineme-li okrajová údolí. A tam zas vedou cyklostezky kolem řek. Tzv. Uherskohradišťskou Chartu o podpoře cyklistické dopravy (CD)přijala i menší města, než jsou Slovany, z Prahy se připojily také jen některé městské části. Investice do CD jsou návratné, stačí se poohlédnout na internetu, kde města jako Mnichov, Norimberk, abychom zůstali v těsném sousedství, vykazují podíly CD přes 10% na celkovém objemu dopravy. A, Plzni div se! Už jsou známy i ekonomické přínosy, vliv na plynulost takto sníženého podílu dopravy auty...
Měla by zde vzniknout nějaká občanská iniciativa, podporovaná sektorem cykloprůmyslu a obchodu, aby se to i v Plzni konečně zlomilo. Chválit Radku je správné, ale ona sama to nezmění. Brzy budou krajské volby a tady je třeba se ptát představitelů politických stran: Tak jak do středu města? Autíčkem, tramvají, anebo dokonce na kole?
Efekty zvyšování podílu CD ve velkých městech a aglomeracích jsou prokazatelné a v Evropě prokázané, například ve vlivu na zdravotní stav obyvatel. Investice do CD nejsou ztrátové, naopak - ztrátové jsou parkovací domy v centru. Změníme to?
24.07.2012
Odpověďět
Inspirace pro Plzeň
Nějak jsem nepochopil proč by se mělo dát jet po chodníku z Mikulášského nám. k nádraží když se tam dá dojet jinudy např. Úslavskou či Božkovskou ul. Spíš by se mělo řešit napojení od těchto ulic na budovaný podchod vyúsťující tímto směrem. Myslím tím sjezd z prostoru vyústění těchto ulic rovnou k podchodu na nádraží a ne až přes vjezd k vlakové poště. Mimochodem, tím by se připojila i cyklostezka vedoucí přes most nad nádražím. Jinak co se týká Zahradní ul.(budoucí cykloulice) tak tam by bylo lepší z ní nejdřív udělat hlavní. Tím by se totiž vyřešila ,alespoň z mého pohledu dost nepříjemná, přednost zprava. Ta vadí hlavně cestou z kopce. Člověk musí pořád zpomalovat a přitom by to z kopce tak pěkně jelo.
15.07.2012
Odpověďět
Plzeň na kole v ranní špičce.
Moc Vás zdravím Radko a děkuji za pěkný článek. Jezdím do práce také na kole a každý rok zaznamenávám stále více cyklistů, kteří se pohybují po Plzni na kole.Moc bych si přála, aby jste takovýto článek mohla již brzy psát i o Plzni. Je skvělé, co děláte pro cyklisty. Držím Vám palce a přeji Vám, aby jste při své práci narážela co nejméně na ignoranty a blbce ať z Radnice nebo jiných institucí. Hezké léto. Markéta
12.07.2012
Odpověďět
Odpověďět:
Bude Plzeň dále zaostávat?
Z článku je člověku smutno. Proč nejde v Plzni a okolí uplatnit zkušenosti a řešení z Evropy? Nebo třeba z Českých Budějovic? Při nedávné návštěvě jsem tam napočítal na Náměstí Přemysla Otakara na 130, slovy stotřicet stání pro kola. V Plzni na Náměstí Republiky 0, slovy ani jeden stojan pro kola. Tedy Budějovice drží krok s Evropou a Plzeň je tak někde u toho Přemysla...
V čem to vězí? Prý nejsou peníze, prý jsou v Plzni kopce. Ha, ha, ha! Čtenářka Markéta nazvala příčinu zaostávání stručně a trefně. Když už se ti správně pojmenovaní na "velké" radnici nerozhoupají, co kdyby to zkusily obvody? Například Slovany jsou rovinaté od nádraží až k Olympii, pomineme-li okrajová údolí. A tam zas vedou cyklostezky kolem řek. Tzv. Uherskohradišťskou Chartu o podpoře cyklistické dopravy (CD)přijala i menší města, než jsou Slovany, z Prahy se připojily také jen některé městské části. Investice do CD jsou návratné, stačí se poohlédnout na internetu, kde města jako Mnichov, Norimberk, abychom zůstali v těsném sousedství, vykazují podíly CD přes 10% na celkovém objemu dopravy. A, Plzni div se! Už jsou známy i ekonomické přínosy, vliv na plynulost takto sníženého podílu dopravy auty...
Měla by zde vzniknout nějaká občanská iniciativa, podporovaná sektorem cykloprůmyslu a obchodu, aby se to i v Plzni konečně zlomilo. Chválit Radku je správné, ale ona sama to nezmění. Brzy budou krajské volby a tady je třeba se ptát představitelů politických stran: Tak jak do středu města? Autíčkem, tramvají, anebo dokonce na kole?
Efekty zvyšování podílu CD ve velkých městech a aglomeracích jsou prokazatelné a v Evropě prokázané, například ve vlivu na zdravotní stav obyvatel. Investice do CD nejsou ztrátové, naopak - ztrátové jsou parkovací domy v centru. Změníme to?
24.07.2012
frantisek.rezac@gmail.com