Nová cyklostezka do Třemošné slavnostně otevřena
Největší "kopec" na trati zvládli úplně všichni
Pokud si cyklisté v Plzni na něco stěžují, bývá to nejčastěji nedostatek cyklostezek. Přestože v Plzni cyklostezek stále přibývá, ta poslední se jistě brzy stane cyklistickou tepnou. Spojuje železniční zastávku Plzeň-Bolevec s Třemošnou. Při její výstavbě byl také vybudován přechod přes frekventovanou výpadovku do I/20 do Třemošné a jen o pár metrů dál přejezd přes železniční trať. To ocení zejména rodiče s dětmi, pro které bylo překonání frekventované komunikace nejobtížnější.
Autor: cykloRADKA
Aktualizace: 16.10.2007
Nová cyklostezka má asfaltový povrch minimální šíře tří metrů a od železniční zastávky v Bolevci vede kolem arboreta Sofronka až do Třemošné stále kolem železnice, cyklisty na ní tedy nečekají žádné kopce. Všechny nově vybudované metry cyklostezky vedou lesem nebo po jeho okraji a tak je zřejmé, že ji nebudou využívat jen ti cyklisté, kteří se chtějí dostat z Třemošné do Plzně za prací či na nákup, ale také ti, co z největšího plzeňského sídliště podnikají odpolední vyjížďky na kole, aby si prostě jen tak zajezdili.
Dá se očekávat, že stezka bude využívána zejména rodiči s dětmi na kolech či v přívěsu za kolem. Bez prudkých stoupání, s ideálním povrchem a mimo dosah aut je právě tato stezka nejvhodnější pro rodinné cyklovyjížďky. Pokud se na ni chcete napojit z centra Plzně, je nejlepší projet přes Rychtářku na lávku přes Mži (tam můžete mít problém s bezpečným průjezdem kvůli budování infrastruktury) a po cyklotrase č. 35 pokračovat kolem kruhového objezdu na Karlovarské a boleveckých vysokoškolských kolejí až na Lidickou a Plaskou, podél které vede až na konečnou tramvaje č. 1 v Bolevci cyklostezka po chodníku. Asi 300m za konečnou tramvaje se stávající cyklostezka přejezdem přes železniční trať napojí na nově vybudovaný čtyřkilometrový úsek. Cyklisté se tak mohou elegantně vyhnout frekventované komunikaci na Třemošnou a Kaznějov, na které bylo i letos několik smrtelných nehod.
Kdo by si chtěl udělat nedělní vyjížďku na kole z Plzně do Třemošné třeba na zmrzlinu, nebo na pizzu, ujede z Rychtářky necelých 10 km a to téměř vše po cyklostezkách. Klidným tempem se dá vzdálenost z centra do Třemošné zvládnout na kole za 30-40 minut, zdatní cyklisté by to měli i s čekáním na semaforech zvládnout za méně než půl hodinu.
Celkové náklady na výstavbu cyklostezky činily 16,5 mil. korun. Městský obvod Plzeň 1 zaplatil ze svého rozpočtu jen 9 mil. korun, zbylých 7,5 mil. korun díky úspěšné žádosti hradil Státní fond dopravní infrastruktury formou dotace. Projekt se dočkal úspěšné realizace mj. díky podpoře představitelů města Plzně, městského obvodu, Třemošné i zainteresovaných úředníků.
K otevření cyklostezky do Třemošné vydal také Městský obvod Plzeň 1 cykloturistickou mapu obvodu, která je nyní zdarma k dispozici na vrátnici Úřadu městského obvodu Plzeň 1 (Alej Svobody 60). Informace o ní najdete v sekci Mapy & brožury.
Zákres trasy nové cyklostezky najdete také v příloze tohoto článku.
Odkazy
http://www.plzenskonakole.cz/cms/cz/mapy-brozury
Přílohy
cyklostezka Bolevec-Třemošná(výřez z mapy, (c) RAMAP, říjen 2007) (1.78 MB)
Fotogalerie
Třemošná - odbočka z Keramické ulice do Školní - tady nová cyklostezka začíná
Účastníci slavnostního otevření se sešli na městském úřadě v Třemošné. Nejprve třemošenský starosta pan Zeithaml s plzeňským náměstkem primátora Náhlíkem ukázali zástupcům Statního fondu dopravní infrastruktury plány stezky.
...a pak se všichni posilnili na cestu do mrazu.
Ještě slavnostní přípitek se starostou MO Plzeň 1 Jiřím Winkelhöferem
.. a ostatními hosty
Ti, co neměli vlastní kolo, si ho půjčili
...a vydali se po nové cyklostezce...
...podél železniční trati.
Největší "kopec" na trati zvládli úplně všichni
Před myší dírou pod tratí poslušně sesedli z kola, jak přikazuje značka.
Někteří zkusili se skloněnou hlavou opatrně projet
A ještě malá odbočka ke Kameňáku přes železniční cyklopřejezd a nový přechod se středovým ostůvkem...
...který ochrání cyklisty i pěší před rychle jedoucími vozidly
A když je hustý provoz, umožní jim bezpečně přejet na druhou stranu vozovky nadvakrat
Na závěrečné tiskové konferenci vystoupili (zleva) Jan Husák (místostarosta MO Plzeň 1), Jiří Winkelhöfer (starosta MO Plzeň 1) Karel Havlíček (SFDI) a Petr Náhlík (náměstek primátora).