Plzeň byla oceněna ministrem za rozvoj cyklistiky
Město Plzeň díky koncepční práci na projektové přípravě a výkupu pozemků postupně rozšiřuje síť cyklostezek. Cyklisté ale ocení i množství bezbariérových úprav v podobě nájezdů na chodníky, kde často vedou cyklistické pruhy. I když je stále co vylepšovat, Plzeň je už k cyklistům mnohem přívětivější. O tom se přesvědčili dnes i zástupci Státního fondu dopravní infrastruktury na své návštěvě v Plzni. Jejich cílem byly bezbarierové úpravy, ale zajímaly se také o cyklostezky.
Autor: cykloRADKA
Aktualizace: 17.06.2009
Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) přispívá na některé dopravní stavby z programu na stavby ke zvýšení bezpečnosti dopravy a zpřístupnění osobám se sníženou schopností pohybu a orientace a programu na výstavbu cyklistických stezek. V Plzni SFDI spolufinanacoval v minulých letech např. cyklostezku do Třemošné, stezku spojující Valchu s Novou Hospodou či některé lávky. V letošním roce podpoří v Plzni dvě stavby pro cyklisty. První je stezka pro chodce a cyklisty v Zadních Skvrňanech, kde město získá ze SFDI přes milión korun, druhou je oprava stezky v Doudlevcích, kde přispěje 713 tisíci korun. V Plzeňském kraji se podpory ze SFDI dočká ještě úsek na mezinárodní cyklostezce č. 3 mezi Rokycany a Klabavou, na který SFDI přispěje třemi miliony korun. „V posledních dvou letech se Plzni podařilo získat např. od SFDI na výstavbu cyklostezek téměř dvanáct milionů korun,” uvedl náměstek primátora Petr Náhlík. „Město každoročně investuje ze svého rozpočtu do cyklistické infrastruktury přibližně 22 milionů korun,” dodal ještě.
SFDI již podpořilo v minulých letech také projekty, které získaly finanační prostředky z ROPu na cykloturistiku např. na Jihlavsku, Zlínsku nebo Vsetínsku. Finanční příspěvky státu na výstavbu a údržbu cyklistických stezek prostřednictvím SFDI rok od roku vzrůstají, což může nás cyklisty jen těšit. Vše dokládá přiložený graf.
Zástupci SFDI v čele Karlem Havlíčkem a Jaroslavem Krauterem si prohlédli mimojiné i cyklistické pruhy v Částkově a Koterovské ulici na Slovanech. Poté na tiskové konferenci předali oceněnní ministra dopravy městu Plzni za rozvoj cyklistiky a za bezbariérové úpravy. Kéž bude motivací k dalšímu vylepšování podmínek pro cyklisty v našem městě. A pokud by se vám zdálo, že naše plzeňské cyklostezky nejsou ideální, zajeďte si do jiných podobně velkých měst pro srovnání. Možná pak lépe oceníte to, co bylo v Plzni pro cyklisty vybudováno.
Plzeň se dočkala ještě jedné potěšující zprávy v souvislosti s cyklostojanem ve tvaru tulipánu, který dostal pan ministr Slamečka před dvěma týdny na cyklokonferenci v Hradci Králové od občanského sdružení Plzeňsko na kole. Karel Havlíček uvedl, že pan ministr chce prosadit, aby bylo parkování pro cyklisty u všech veřejných budov, nejen před ministerstvem dopravy.
Přečtěte si také
Před ministerstvem dopravy bude cyklostojan z Plzně