Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

Po nových cyklostezkách v Plzni jelo skoro padesát cyklistů

article

A pak se jelo po nové stezce po kruhovém objezdu na Slovanech

Skoro padesát cyklistů se vydalo na speciální cykloprohlídku po stezkách, které město vybudovalo v posledním roce. Cestou je čekalo několik zastávek, na kterých se dověděli, jak bezpečně projet do dalších míst v Plzni, seznámili se s povinnou výbavou kola a se správným používáním bezpečných cyklostojanů.



Autor: cykloRADKA (text), Standa SLADKÝ a Standa RAUCH (foto) Aktualizace: 21.09.2007

Na první zastávce u nedávno otevřené odpočívky pro cyklisty pod Doudleveckou lávkou představili městští policisté povinnou výbavu kola a zodpověděli všetečné dotazy účastníků. U plaveckého bazénu si pak cyklisté mohli vyzkoušet „bezpečný cyklostojan“ vč. zamčení kola do něj pomocí FABky. Jedním z nejlepších zážitků byla pro účastníky jízda pro kruhovém objezdu na Slovanech, po jehož obvodu je vybudovaná cyklostezka. Při jízdě tak zaplnili skoro celý kruhový objezd. Ještě, že nebyla dopravní špička! Skoro všichni měli krásně modré tričko Týdne mobility v Plzni, takže vytvářeli modrý prstenec v kruhovém objezdu. Za doprovodu cyklohlídky plzeňské městské policie se pak peloton vydal kolem slovanských kasáren k cyklostezce pod Homolkou, která vyúsťuje na stezku vedoucí od vodárny k Vokounově lávce v Hradišti. Jen někteří účastníci znali historii panelové stezky pod vodárnou, kterou zde připomněl Ing. Náhlík – právě tato stezka kolem vodárny vznikla díky snaze politiků a úředníků zcela bez finančních nákladů města Plzně.

 

Další nově vyznačený delší úsek cyklostezky vedl od Tyršova mostu do Dvořákovy ulice přes Borské sídliště. Čechovou ulicí pak cyklisté směřovali k železničnímu přejezdu u žst. nádraží Plzeň – zastávka. Tam nečekaně spadly šraňky dolů a bylo nutné počkat než přejede vlak. Další čekání bylo na semaforu přes Doudleveckou třídu u Zimního stadionu. Zde je instalován ultrazvukový detektor, který má snímat nejen auta, ale i cyklisty čekající na přejezd Doudlevecké. Detektor se podobá malé kameře a je umístěn na semaforu. Pokud si chce cyklista „vyžádat“ zelenou, měl by se dostat do zorného pole detektoru, který vydá semaforu podobný pokyn, jako např. chodec na semaforu tlačítkem „stiskni“.

 

Podél řeky se cyklisté za pomoci strážníků při přejezdu Americké dostali podchodem v Pallově ulici přes Rychtářku až k lávce u hotelu Irida. Odtud již vede značená cyklotrasa č 35 po stezkách až do Tachovské ulice. Tam nás čekalo poslední milé překvapení – nejdelší a asi také nejkrásnější úsek cyklostezky spojující Bolevec s Třemošnou. Protože tou dobou museli mít už všichni rozsvícené blikačky, dojeli jsme jen k miniviaduktu, pod kterým se musí podjíždět se skloněnou hlavou. Při zpáteční cestě ke Kameňáku jsme ještě ocenili přechod s ochranným ostrůvkem mezi pruhy, který vznikl o kousek dál od místa, kde se nebezpečně přebíhalo z jedné strany komunikace na druhou. Vyasfaltovaný přejezd trati potěší určitě každého, kdo tudy aspoň občas musel vláčet kolo přes koleje.

 

Závěr byl jako i v předchozích letech v hospodě. Tentokrát jsme zůstali v hospodě u Kameňáku, kde byly pro účastníky připraveny propagační materiály města. A co vy? Proč jste také nejeli?

Fotogalerie