Pumpování kola pro křehké cyklistky
Chce to jen jedno – používat duše s autoventilkem. Pak totiž dohustíte téměř u každé benzinové pumpy. Princip je stejný jako když dofoukáváte gumy u auta, jen tlak na který hustíte je jiný. Můžete se řídit čísly např. INFLATE TO 250-450kPa (40-65 PSI), které výrobce udává přímo na plášti, nebo si po postupném dofoukávání přejet přes nejbližší kanál či jinou nerovnost a zjistit, zda tlak postačuje, či nikoli. Nezapomeňte, že při nedostatečně nafouknuté duši se nejen nadřete, ale také vám hrozí, že při přejezdu nějaké nerovnosti lehce prorazíte. Naopak přehuštění někdy nevydrží plášť a vytvoří někde na straně bouli. Pak vás čeká investice do nového obutí…
Pokud máte kolo s galuskovými ventilky, které jsou tenčí, máte dvě možnosti: 1) Pořídit si redukci umožňující napumpování jako u autoventilku. Kamarád to vyzkoušel - redukci pořídil za 20 Kč v Cykloservisu Němec (viz foto níže). 2) Vyměnit duše, tzn. dírku převrtat na větší průměr, protože autoventilek dírkou v ráfku na galuskový ventilek neprostrčíte. To je ale úkon pro šikovného kamaráda nebo pro servis, zvlášť pokud máte kolo ještě v záruce.
Při pumpování je třeba dát si pozor na gumové těsnění (ne vždy bývá u pumpy v pořádku) - pokud není, místo napumpování kolo spíš vypustíte.
Údaje na pláštích bývají uvedené většinou ve dvojích jednotkách tlaku. Např. INFLATE TO 250-450kPa (40-65 PSI), uvádí rozpětí v kilopascalech a v závorce ve váhových librách na čtvereční palec (pound-weight per square inch). Pokud se nevyznáte v převodech jednotek tlaku použijte převodník v odkazu uvedeném níže.