Na úvodní stránku
mail

plzenskonakole.cz

Informační portál pro ty, co chtějí objevovat Plzeň a její okolí ze sedla svého kola. Tipy na cyklovýlety, užitečné rady a aktuální informace o komunikacích pro cyklisty

Z Klabavy do Rokycan po nové cyklostezce

article

Úsek od dálničního mostu k sádkám by se měl dočkat nového provedení

Mezinárodní cyklotrasa číslo 3 (CT3) vede z Plzně až na hranice se Středočeskýcm krajem již zvětší části mimo silnice. Jeden z posledních úseků, kde je ještě CT3 značená po silnici, je úsek z Klabavy do Rokycan. I tam by ale letos dobrovolné sdružení obcí mikroregionu Horní Berounka - Povodí Klabavy chtělo vybudovat cyklostezku. Kudy povede a jak bude vypadat?

 



Autor: cykloRADKA Aktualizace: 04.02.2009
Vstoupit do diskuse (4)

testPokud jste po "trojce" z Rokycan již jeli, nejspíš jste už pár set metrů za značkou „konec obce Rokycany” chtěli odbočit pod kopcem doprava právě v místě, kde je umístěna žlutočerná značka CT3 u vyasfaltované cesty. I když cyklisté znalí místního terénu jezdí  většinou po lukách (viz foto vpravo), trojka ale nyní stále ještě vede po silnici do dlouhého táhlého kopce, ze kterého asi po třech kilometrech zase sjíždí do Klabavy. Právě tento zbytečný a zvlášť pro dálkové cyklisty obtěžkané brašnami nepříjemný kopec nově vybudovaný úsek kolem železniční trati objíždí. Prvních necelých dvě stě metrů až k sádkám je již vyasfaltováno.

 

Další nový přibližně 1,2 kilometru dlouhý úsek chce mikroregion vybudovat letos. „Od sádek k dálničnímu mostu  počítáme s asfaltovaným nebo penetrovaným povrchem,” říká Jaroslav Mráz ze sdružení obcí mikroregionu Horní Berounka, které se o přeměnu cyklotrasy CT3 v cyklostezku mezi Červeným Hrádkem a Těněmi už několik let snaží. „Připravovaný úsek od sádek k dálničnímu mostu bude stát skoro čtyři milony korun,” dodává. Dalších skoro jeden a půl kilometru stávající cesty od dálničního mostu k silnici u křižovatky v Klabavě chce mikroregion zpevnit, což by mělo stát dalších asi půl miliónu korun. „Naštěstí jsou již pozemky pod tělesem stezky majetkově vyřešené,” říká manažerka mikroregionu Šárka Lukešová. „Předpokládáme, že zpevněný úsek za Rokycany budou využívat také in-line bruslaři a tak bychom chtěli na hrázi klabavské nádrže, v místě, kde je krásná vyhlídka, vybudovat odpočívku. Na ni ale musíme také získat finanční prostředky,” uvádí Jaroslav Mráz.

 

Projekt je teď připraven a mikroregion chce požádat o finanční příspěvek Plzeňský kraj z Programu rozvoje a obnovy venkova. Pokud se mu podaří peníze získat, bude se na stavbě podílet čtyřicetiprocentním podílem z celkových téměř dvoumilionových nákladů, tedy cca osmi sty tisíci korun. „Hledáme i další možnosti, jak získat finanční prostředky na novou cyklostezku,” dodává Šárka Lukešová.

 

testMikroregion se již od roku 1998 snaží o přeměnu mezinárodní CT3 mezi Červeným Hrádkem a obcí Těně na cyklostezku. Z celkové délky tohoto úseku vede nyní po silnicích jen asi deset kilometrů. Do výstavby cyklostezek zde bylo investováno již přes 9,5 milónu korun.

 

Stávající vedení CT3 po silnici by mělo být už letos přeloženo na cyklostezku s minimálním převýšením, která povede kolem železniční trati. V nově vydaném Průvodci po mezinárodní cyklotrase Regensburg-Plzeň-Praha je již vyznačena stávající CT3 čárkovaně a plánovaná přeložka tlustou fialovou čarou.

 

Znáte úsek CT3 z Rokycan do Klabavy? Myslíte, že by měl být převeden na plánovanou stezku kolem železniční tratě? Vyjádřete svůj názor v diskusi.

Diskuse (4)

Vstoupit do diskuse