Začala oprava mostu Gen. Pattona, nejrušnějšího v Plzni
O opravě mostu, který je někdy nesprávně uváděn jako nejširší v republice (ve skutečnosti jde o dva těsně k sobě přiléhající mosty) se hovoří mnoho let. Jeho špatný stav vedl dokonce k úvahám o úplné demolici a náhradě mostem novým, přičemž ve hře byly i architektonicky výrazné návrhy obloukové. Zatížení dopravou a neexistující objízdná trasa nakonec způsobily, že most bude důkladně opraven za plného provozu. Přesněji řečeno za plného silničního provozu, neboť chodců, cyklistů a tramvají se omezení dotknou. Správce mostu, kterým je Ředitelství silnic a dálnic ČR, prosadil zachování čtyř jízdních pruhů pro automobily po celou dobu stavby. Aby se vešly i na právě opravovanou polovinu mostu, vyklidí zčásti svůj prostor tramvaje. Veškerý provoz linek 1 a 4 se bude odehrávat kyvadlově na jedné koleji. Jen s jedním chodníkem ze dvou se budou muset po většinu času spokojit i pěší.
Největší dopad bude mít rekonstrukce na cyklisty. Téměř od počátku stavby až po dokončení první etapy, bude vyloučen provoz na smíšené cyklostezce vedené dnes po východním okraji mostu. Přerušena tím bude dálková cyklotrasa č. 37 spojující Plzeň s Železnou v Českém lese a městským dopravním cyklistům se zkomplikuje spojení s centrem města. Portál plzenskonakole.cz bude bedlivě sledovat vyznačení objízdných tras a přinese jejich podrobný popis, doporučení a rady, jak uzavřený most objet. Po skončení opravy mostu směrem na Lochotín letos na podzim by měla být stávající smíšená stezka změněna na rozdělenou. Vizualizace slibují její výrazné červené podbarvení, které by mohlo přispět k omezení střetů pěších a kolařů. Necháme se překvapit, zda-li se jej nakonec dočkáme. Druhá etapa spočívající v rekonstrukci druhého mostu ve směru do centra se už cyklistů nijak nedotkne, provoz na cyklostezce zůstane nedotčen. Celou vizualizaci plánovaného průběhu rekonstrukce mostu generála Pattona v Plzni si lze prohlédnout na videu Ředitelství silnic a dálnic ČR, a to včetně toho, jak se jednotlivé etapy dotknou cyklistů.
Přečtěte si také
Cykloobjížďky při uzavírce viaduktů u hl. nádraží v Plzni - jak zasáhne rekonstrukce mostů u hlavního nádraží v Plzni cyklisty
Fotogalerie
Most Generála Pattona přemosťuje v délce dvou set metrů Lochotínskou a Tyršovu ulici, řeku Mži včetně jejího zátopového území.
Některé konstrukce jsou už zralé na výměnu. Čtyřmetrovou smíšenou stezku na východním mostě by měla nahradit stezka s rozděleným provozem.
Velká louže u severní dilatace tu bývá i mnoho dnů po dešti. Po opravě už by se jí cyklisté vyhýbat neměli.
Střídáním letních a zimních teplot most mění svou délku. Když zarezne dilatační díl v zábradlí, poradí si tato síla i se svary.
Práce na zřízení kolejového přejezdu už začaly naplno. Tramvaje jedoucí k hlavní poště se tady budou vracet na svou kolej.