Cykloobjížďky při uzavírce viaduktů u hl. nádraží v Plzni
Hlavní nádraží v Plzni je místem, které cyklisté hlavně během víkendů často využívají. Několik nových nástupišť a rozšířený podchod, který tu během rekonstrukce v posledních letech byl vybudován, si ale někteří ještě celý neprošli. Je to pochopitelné - na kole se totiž dá dojet přímo před hlavní vchod do dolní nádražní haly. Pokud se do ní vydáte podchodem například ze Šumavské ulice, musíte v podchodu kolo vést. Na druhé straně směrem k poště v Železničářské ulici je to s kolem trochu složitější. Nejbližší komunikace, tedy Železničářská ulice, je o pár metrů výš a tak vás čeká buď cesta výtahem (maximálně pro dva cyklisty a s koly) nebo vynést kolo po schodech. Ližiny zde totiž chybí, což je nepříjemné hlavně pro cyklistky, které si své kolo i s brašničkami musí nést samy. V sobotní ranní špičce, kdy na nádraží míří nejvíc cyklistů, ale i starších lidí a maminek s kočárky, tak budete muset nejspíš kolo po schodech snést. To v případě, že pojedete na nádraží ze Slovan. Vchod do podchodu u nádražní pošty je nejlépe přístupný z chodníku u nádražního viaduktu. Těch pár metrů od přechodu před viaduktem ke vjezdu k nádražní poště byste měli kolo vést, od vchodu do areálu nádraží ale můžete zase nasednout. Myslím, že to bude rychlejší varianta než jet přes Mikulášské náměstí na Koterovskou, kde nejspíš strávíte delší dobu dáváním přednosti a čekáním na světlech. Pokud u semaforů slezete z kola a ke vchodu do podchodu použijete přechod pro pěší, rozhodně kolo veďte. Hned vedle má totiž budovu Policie.
Pokud nemusíte přímo na nádraží, raději se mu vyhněte, nejlépe po páteřní cyklostezce podél řeky Radbuzy, nebo najeďte v Železničářské ulici na cyklopruh, který vás po mostě Nad Nádražím dovede až na další páteřní stezku v ulici U Prazdroje, odkud můžete pokračovat například do Doubravky. Pokud ale jdete na vlak, nechte si časovou rezervu a raději si kupte jízdenku předem, nejlépe přes e-shop. Tím se vyhnete frontám u pokladen a u rychlíků mezi Prahou a Plzní si také zajistíte povinnou rezervaci na kolo. Není to složité. Pokud jste to ještě nedělali, zkuste náš návod v článku S kolem do vlaku s povinnou rezervací Místo+kolo
Objízdné trasy si můžete prohlédnout na naší mapce uvedené níže:
Mapa je výřezem z cykloturistické mapy Plzeň a okolí 1:25 000, kterou vydalo plzeňské mapové nakladatelství RAMAP. V současnosti je k dispozici její 2. aktualizované vydání z roku 2013.
Přečtěte si také
S kolem do vlaku s povinnou rezervací Místo+kolo - návod na to, jak přes internet koupit jízdenku pro sebe i pro kolo ro rychlíků s povinnou rezervací pro kolo, které se říká „Místo+kolo”
Jízdní řád vlaků přinesl cyklistům v kraji změny i konkurenci - o změnách v jízdních řádech i tarifech pro cyklisty i srovnání cen za jízdenky i přepravu kol mezi vlaky Českých drah a vlky GW Regio, které letos nově provozují rychlíkové spojení na trati z Plzně do Žatce
Diskuse (1)
Vstoupit do diskuseFotogalerie
Ten na druhé straně pod viaduktem je zatím pro pěší průchozí až k hlavnímu vchodu do nádražní budovy. Zatím tu lze kolo vést.
Až se i tato cesta uzavře, budou muset cyklisté do nádražního podchodu v Železničářské ulici, tedy doprava do vjezdu k nádražní poště
Pokud budete přijíždět ke vchodu do podchodu v Železničářské ul. z Koterovské, přes přejezd nejezděte. Hned vedle je budova Policie.
Schodům se můžete vyhnout, když kolo dovedete ještě o kousek dál k dalšímu vchodu do nádražního podchodu
Jen pár metrů z ním je výtah. Víc než dvě kola se tam ale, myslím, nevejdou. A v sobotní ranní špičce bych to raději ani nezkoušela
Na nástupiště č.5 se můžete i s kolem vyvézt výtahem. V sobotu ráno bych se na to ale nespoléhala. Kočárků a seniorů tu bude dost.