Cyklostezka podél Gerské ulice se dočká opravy
Město Plzeň hodlá i letos požádat o příspěvek na budování a údržbu cyklistické infrastruktury Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Prostředky z něj již pomohly vybudovat například spojení Valchy a Nové Hospody. Původním záměrem města bylo podat žádost o spolufinancování projektu „Greenways - cyklostezka přes Božkovský potok". Ten ale dosud není dostatečně připraven, a proto o dotaci žádat nelze. Přednost dostal záměr opravit důležitou stezku podél rušné komunikace.
Karlovarská a navazující Gerská ulice procházejí od roku 2009 postupnou rekonstrukcí. Ta se zaměřuje především na tramvajovou trať a zastávky. Cyklistů se dotýká jen v prostorech křižovatek, kde dochází k drobným úpravám vedení cyklopruhů. Protože i mezilehlé úseky cyklistických stezek potřebují opravu, připravuje město tyto akce jako samostatné projekty. Jedním z nich je i kompletní výměna povrchu stezky pro chodce a cyklisty podél Gerské ulice v úseku mezi křižovatkami se Sokolovskou ulicí a Severkou (u supermarketu Lidl). Při zachování stávající šířky 3,75 metru bude dožívající povrch nahrazen novým asfaltovým kobercem. Režim užívání stezky se změní na smíšený. Délka opravovaného úseku je přibližně 260 metrů.
Tato oprava by měla spolknout 1,44 milionu korun z městského rozpočtu. Při schválení žádosti o dotaci SFDI se ale až 931 tisíc korun vrátí městu, což představuje 65% uznatelných nákladů projektu. Realizace proběhne ještě v letošním roce, což jistě ocení každý, kdo tudy na kole dojíždí do školy, do práce nebo do okolní přírody.
Zmiňovaný úsek cyklostezky podél Gerské ulice je součástí významné páteřní cyklostrasy, která kopíruje tramvajovou trať z centra od hlavní pošty až na konečnou tramvaje číslo 4 na Lochotíně. Cyklisté ji většinou používají jako cyklovýpadovku z města na výlety nebo pro rychlou cestu ze Severního předměstí, které je největším plzeňským sídlištěm, do centra města. Trasa vznikla pouhým vyznačením vodorovným a svislým dopravním značením v dostatečně širokém chodníku. Jde většinou o asfaltované chodníky ze sedmdesátých a osmdsátých let, kdy sídliště vznikalo, a tak je jejich kvalita povrchu pro jízdu na kole místy nevhodná. Proto se již před dvěmi lety podobným způsobem opravoval úsek podél Karlovarské třídy od kruhového objezdu u Kauflandu až k čerpací stanici v Bolevecké ulici. I zde se chodník s oddělenou stezkou pro pěší a cyklisty změnil díky podmínkám dotace ze SFDI na smíšenou stezku.
Úsek, kde se plánuje oprava, se nachází mezi křižovatkou s Karlovarskou a Studentskou ulicí.
Přečtěte si také
Mezi Valchou a novou Hospodou přibude cyklostezka - o přípravě nového úseku cyklostezky mezi Valchou a Novou Hospodou
Mezi Hradištěm a Radobyčicemi bude nová cyklostezka - o připravovaných projektech na cyklostezky v Plzni, na které chce město zažádat o finanční prostředky SFDI
Z Nové Hospody na Valchu po nové cyklostezce - o připravované stezce z Nové Hospody na Valchu (I. etapa)
Diskuse (4)
Vstoupit do diskuseFotogalerie
Opravovaný úsek začíná u supermarketu Lidl a končí po 260 metrech u autobusové zastávky Severka BUS.
Na kvalitě stávajícího povrchu se podepsalo nejen jeho stáří, ale i výkopy související s nedávnou rekonstrukcí tramvajové trati.