Vlakové spojení z Prahy do Bavorska se zlepší
Již několik let čekají cyklisté na spolehlivé spojení s přepravou kol. Na každé z tratí Praha- Mnichov a Praha - Norimberk jezdí vždy dvě vlakové soupravy - jedna německá a jedna česká. S novým jízdním řádem, který bude platit od poloviny prosince, budou na obou tratích jezdit moderní klimatizované soupravy standartu Eurocity. Navíc dojde oproti stávajícímu jízdnímu řádu k malému zrychlení díky tomu, že nebude nutné měnit lokomotivu na hranicích.
Co ale potěší cyklisty je to, že v české soupravě Karel Čapek, která jezdí na trati Praha -Plzeň - Domažlice - Furth im Wald - Schwandorf - Norimberk budou moci využít služebního vozu pro úschovu kol až do cílové stanice v Norimberku. Dosud se tento služební oddíl, kam se vejde 15-20 kol, v hraniční stanici ve Furt im Waldu na žádost německého provozovatele DB REGIO AG zamykal. Vzhledem k tomu, že souprava Karel Čapek vyjíždí z Plzně ráno (podle stávajícího jízdního řádu v 7.00), nabízí se cyklistům z Plzeňska možnost vyjet si na výlet za hranice. Pokud byste se chtěli vrátit do Čech ještě týž den, můžete vystoupit ve Schwandorfu a po Naabské cyklostezce (Naabtal Radweg) najet na cyklostezku Přátelství, která vede asi 40 kilometrů až do Schonsee po tělese bývalé železnice, pak pokračuje přes hraniční přechod Rybník až do Horšovského Týna, kde je zastávka cyklobusu Český les. Případně můžete ze Schwandorfu zvolit delší variantu přes Neustadt a.d. Waldnaab do Bělé nad Radbuzou, jak jsme to učinili asi před rokem i my. Další varianta je jet ze Schwandorfu po Naabské stezce do Regensburgu a z něj podél Dunaje až do Deggendorfu. Odtud je to na vlak do Železné Rudy jen 77 kilometrů po Waldbahn Radweg, ovšem musíte počítat s tím, že překonáváte hřeben Bavorského lesa, takže si pěkně užijete kopečků. Pokud je nemáte rádi, můžete sednout na vlak již v Deggendorfu a do Železné Rudy dojet a tam jen přestoupit na vlak do Plzně. S přeshaniční jízdenkou REGIO DB+ (pokud si ji koupíte již v Čechách) vás jízdné vyjde docela levně.
Německé vlakové soupravy, které jezdí na obou tratích mají místo služebního vozu v každém vagóně rozšířenou uličku, kde je možné přepravit až 3 kola. Zde by ale mohl nastat problém zejména v létě o víkendu, pokud bude vlak plný, protože pak byste se s kolem dovnitř nemuseli vejít.
Mapy
Mapu Bavorských cyklostezek můžete získat v Informačním centru Bavorský les - Šumava v Martinské ulici v Plzni. Podrobnější mapy pak přes ulici v GPS a Mapovém centru. Tam si můžete i některé mapy objednat.
Jízdní řády a vlakové jízdné
Spoje si můžete vyhledat na IDOSu, Jízdné v Německu či spojení pak najdete na www.db.de.
Informace na internetu o Bavorsku
Více informací najdete na německých cyklistických portálech, které uvádíme v sekci ODKAZY -- portály pro cyklisty -- zahraniční.
Přečtěte si také
S kolem vlakem do Norimberku - půjde to? - o tom,jak jsme v září 2008 zkoušeli dojet vlakem z Plzně do Schwandorfu a odtud na kole zpět do Plzně. Najdete zde inspiraci na víkendový výlet za hranice s přespáním v Bělé nad Radbuzou