Průjezd na kole přes Rokycany je o něco příjemnější
Pondělí 30. září 2013, pravé poledne. Starosta Rokycan Vladimír Šmolík za účasti náměstka hejtmana Plzeňského kraje pro dopravu Jaroslava Bauera a zástupců zhotovitelských firem přestříhává pásku a formálně tak uvádí do provozu jednu z nejrušnějších křižovatek ve městě, která se proměnila ve v pořadí pátý rokycanský kruhový objezd. Nechybějí ani cyklistické pruhy vedené v úrovni chodníků. „Variantu s vyhrazeným pruhem přímo ve vozovce jsme také zvažovali," objasňuje starosta. „Nakonec jsme zvolili toto řešení především kvůli snadnějšímu napojení na již dříve rekonstruované úseky Plzeňské třídy." Cyklopruhy však vedou pouze podél této ulice a na opačné straně kruhového objezdu ústí do ulic Hradební a Míru.
Cyklisté, kteří chtějí pokračovat na vlakové i autobusové nádraží
Jiráskovou ulicí se musejí vydat do rušné silnice v místě cyklistického
přejezdu, chybí však i náznak budoucího pokračování stezky tímto směrem. „Do budoucna chceme opravit všechny ulice po kterých dříve vedla
hlavní silnice mezi Prahou a Plzní a budeme přitom brát ohled i na
kolaře. V rámci této stavby jsme ale řešili jen příjezd do centra od
Plzeňského předměstí," slibuje starosta.
Ale ani na náměstí se odtud na kole pohodlně nedostanete. Buď se vydáte jednosměrkou v protisměru, po chodníku nebo si pořádně zajedete. Umožnit cyklistům obousměrný průjezd ulicí Míru je ale zatím v nedohlednu. „Chceme rekonstruovat celý střed města včetně ulice Míru a pak se o tom dá uvažovat." Na důstojný průjezd centrem Rokycan po mezinárodní cyklotrase č. 3 si tak budeme muset ještě dlouho počkat.
Minianketa naší redakce
Je zřejmé, ža chybějící průjezd ulicí Míru z kruhového objezdu k centru mnohé cyklisty překvapí. Naskýtá se otázka, jak se zachovají:
A) pojedou po chodníku, i když cyklopruh tam už není (nelegální)
B) sesednou a ten kousek kolo povedou
C) raději celý blok objedou, aby nemuseli sesedat z kola (a nejspíš budou naštvaní, že si zbytečně zajíždí)
Jak byste se zachovali vy a proč? Svůj názor můžete napsat do diskuse k tomuto článku. Vaše názory mohou být podnětem k řešení situace nějakým finančně méně náročným řešením (například cykloobousměrkou), místo čekání na rekonstrukci celé komunikace, která může proběhnout až za několik let.
Poznámka redakce
V Pá 11/10/2013 odpoledne jsme z městského úřadu v Rokycanech dostali informaci, že na zobousměrnění ulice Míru pro cyklisty se již pracuje. Nákres plánované změny dopravního značení najdete v příloze tohoto článku. Celá právě otevřená stavba je nyní v předčasném užívání, kolaudace by měla proběhnout do konce roku. Do té doby by se také měla podle přiloženého plánku zprůjezdnit ulice Míru pro cyklisty.
Přečtěte si také
Budování nové cyklostezky zahájili cyklolavičkou - kudy povede CT3 mezi Dobřany a Stodem?
Cyklotrasa 3 do Regensburgu se v Plzeňském kraji mění -o změnách vedení trasy CT3 mezi Kolovčí a Furt im Waldem
Na kole z Mnichova až do Plzně - Jak se vydat na dálkovou cyklotrasu, která vede přes Plzeň
Z Mnichova přes Regensburg na Plzeň na kole za tři dny, který jsem jako návod pro další cyklocestovatele po německé části trasy napsala. Ale pozor! Článek je to pěkně dlouhý s bohatou fotogaleri, která ilustruje naši cestu, stezky i značení na trase.
Přílohy
Plánek změny doplavního značení pro obousměrný průjezd cyklistů v ulici Míru a navazujících (640.43 kB)Diskuse (2)
Vstoupit do diskuseFotogalerie
Celou okružní křižovatku v Rokycanech nyní lemuje "chodníková " cyklostezka. Průjezdnost z ní do centra ale cyklistům chybí.
Návěst před křižovatkou dává jasně najevo, že vjezd do ulice Míru není možný. Bohužel toto pravidlo platí bez výjimek i pro cyklisty.
Vjezdy na pozemky křižující cyklistický pruh nejsou vhodně řešeny. Volba povrchů dává psychologicky přednost autům před kolaři.
Cyklisté přijíždějící z Plzeňského předměstí mají dvě možnosti – překonat silnici a projet do Hradební ulice nebo do silnice vjet a pokračovat k vlakovému a autobusovému nádraží.